toltes

Általános szerződési feltételek

(Érvényes 2025.01.01-től)

A vállalkozás és a tárhelyszolgáltató adatai

A vállalkozás neve: Erős-IT Informatikai Kereskedő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
A vállalkozás címe: 1113 Budapest, Villányi út 42. F.sz. 1/A
A vállalkozás telefonszáma: +36-20-661-7964
A vállalkozás elektronikus levelezési címe:
A vállalkozás formája: Korlátolt Felelősségű Társaság
Cégjegyzékszáma : 01-09-412120
Adószáma: 32209356-2-43
A céget bejegyző hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
A tárhelyszolgáltató neve: Magyar Hosting Kft.
A tárhelyszolgáltató címe: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
A tárhelyszolgáltató elektronikus levelezési címe:

Erős-IT Informatikai Kereskedő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, (továbbiakban szolgáltató) eseti megbízások alapján számítógép/laptop/notebook javítási, karbantartási munkákat, továbbá rendszergazda/üzemeltetés (informatikai rendszerek), weboldal készítés, internet hálózat építés és karbantartás, malware azonosítás/keresés/irtás, számítástechnikai, elektronikai eszközök értékesítési szolgáltatásokat végez az azt telefonon, e-mailben vagy egyéb digitális felületen (Google cégprofil üzenet, weboldal-Facebook Messenger üzenet stb.) igénybe vevő ügyfelek (továbbiakban “ügyfél”) részére, az alábbi általános szerződési feltételekben (továbbiakban “Á.SZ.F.”) meghatározottak szerint. A szolgáltatónak hagyományos értelembe vett nyitvatartási ideje nincs, munkavégzése eseti jellegű.

1. Laptop/Notebook és PC/számítógép javítás

A készülék átvételének/javításának/visszaadásának folyamata

1.1 Az Ügyfél köteles a számla és az átvételilap / munkalap / jótállásijegy kiállításához a nevét és címét, telefonszámát, valamint e-mail címét megadni, ennek hiányában a szolgáltató a kiszolgálást megtagadja.

1.2 A számítógép/laptop/notebook vagy egyéb eszköz átvételekor az ügyfélnek a szolgáltató átvételilapot ad, ami egyben az átvételi elismervény is.

1.3 Az átvételilapon feltüntetésre kerül, A PC/számítógép/laptop/notebook vagy egyéb eszköz típusa, egyedi azonosító száma, garancia állapota, a hiba/hibák a készülékkel, bekapcsolható e a készülék/aktuális műszaki és esztétikai állapot, a tartozékok listája, hiányzó tartozékok listája. A szolgáltató fényképeket is készíthet az adott eszközről, mely fénykép/fényképek a későbbiekben bizonyító erővel rendelkeznek. A javítás várható költsége (nem végleges költség). Az Ügyfél neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe, lakcíme. Az átvétel dátuma és az eszköz visszaadásának a várható dátuma (Nem végleges dátum). A visszavétel dátuma és az Ügyfél aláírása (átadás-átvétel).

1.4 Átvételkor, vagy helyszíni munkavégzés esetén, átvizsgálás után a szolgáltató közli az ügyféllel a várható javítási költséget. Ez az összeg a javítás megkezdése és befejezési időszak alatt módosulhat, melyet személyesen, telefonon vagy e-mail-ben a szolgáltató köteles jelezni az ügyfélnek.

1.5 Ha az ügyfél a közölt várható javítási árat elfogadja, akkor megkezdődik a javítási folyamat. Amennyiben az ügyfél nem kéri a javítást a vállalt áron, abban az esetben a szerviz kiszállási / bevizsgálási díjat számíthat fel, melynek összege a mindenkori ár menüpontban feltüntetett ár, melyet a javítás után szükséges a szolgáltató részére megfizeti az ügyfél.

1.6 A készülék átadásakor az ügyfel részére a szolgáltató a mindenkori számviteli előírásoknak megfelelő számlát állít ki, beépített alkatrész(ek) esetén garanciajegyet nyújt át az ügyfél részére. Az Ügyfél köteles az aláírásával nyugtázni, hogy a készüléket letesztelte és hiánytalanul átvette. A számla formátuma lehet papír vagy elektronikus.

1.7 A szolgáltató nem minden esetben és időpontban képes fogadni a telephelyén (1113 Budapest Villányi út 48/A) az ügyfelet, ezt az ügyfél tudomásul veszi és aláírásával nyugtázza az átvételilapon. Az időpontfoglalásra egy különálló időpont foglaló rendszer áll rendelkezésre az Ügyfélnek. Erre a rendszerre másik Á.SZ.F. vonatkozik. Az időpont foglalás történhet még telefonon és e-mail-en keresztül.

1.8 A javítási szolgáltatások díja (a továbbiakban: a “Szolgáltatási Díj”) – mindenkori hatályos ár- és díjtételei alapján kerül megállapításra és tartalmazza a munkadíjat, kiszállás díját (helyszíni javítás esetén), nem tartalmazza azonban az anyagköltséget. A Szolgáltatási Díj megfizetésére a megrendelő köteles. A Szolgáltatási Díj a mindenkori általános forgalmi adó összegét tartalmazza. A szolgáltatási díj Forintban (HUF) kerül megállapításra.

1.9 A megrendelőnek helyszínen végzett szolgáltatás esetén amennyiben van, kiszállási díjat köteles a megrendelő a szolgáltató részére megfizetni, akkor is, ha a hiba nem javítható, vagy a megrendelő úgy dönt, hogy a szolgáltatás elvégzésére nem tart igényt.

1.10 A szerviz szolgáltatási díja, valamint az anyagköltség összegéről a számlát az átvételi lap/ munkalap / árajánlat alapján állítja ki a szolgáltató.

1.11 A fizetés módja a helyszínen történő és elszállítás utáni visszaszállítást követő munkavégzés esetében is készpénz, bankkártyás (terminálon keresztül) vagy bankiátutalás lehet. A fizetés teljesítéséig a szerviz jogosult a kijavított termék visszatartására. Fizetési késedelem esetén a megrendelő a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű késedelmi kamat megfizetésére köteles.

1.12 Amennyiben a javítás nem a helyszínen, hanem a szolgáltató által szabadon választható helyen történik (átvevőpont, magánlakás, iroda stb.), a szolgáltató nem számít fel plusz költséget, kivéve, ha ezt külön megállapodásként a munkalapon/átvételilapon/árajánlaton a szolgáltató feltünteti.

1.13 Az eszközön tárolt számítástechnikai adatok, programok, beállítások, jelszavak, valamint a szabadalmi, vagy más szellemi alkotásokhoz fűződő jogi védelem alatt álló információk, megoldások megőrzése, mentése a megrendelő kizárólagos feladata. A szolgáltató nem vállal felelősséget a felhasználói beállítások módosulásáért, megszűnéséért. A szolgáltató nem felel adatvesztéssel, vagy adatsérüléssel okozott károkért, továbbá közvetett és következményi károkért, elmaradt haszonért, használatkieséssel okozott károkért, akkor sem, ha ezek az elvégzett javításra, karbantartásra visszavezethető okból következtek be.

1.14 Az ügyfél tudomásul veszi, megérti és elfogadja, hogy az általa leadott készüléket esetleg nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem lehet megjavítani a technológia javíthatósági korlátjai, a nem rendeltetésszerű használat (pl. beleöntöttek valamit, leejtették, nem szakszerűen szedték szét / próbálták javítani) vagy konstrukciós hibák miatt. Elfogadja továbbá a fent említett okok miatt, hogy a javítási kísérlet vagy a diagnosztizálás közben a készülék rosszabb állapotba is kerülhet, mint volt és ezért a szolgáltatót semmilyen kártérítési felelősség nem terheli. Az Ügyfél, a szolgáltató általi szolgáltatás elvégzését követően elfogadja, hogy sikertelen javítási kísérlet vagy diagnosztizálást követően, amennyiben a készülék rosszabb állapotba kerül, mint amikor behozták, akkor a szolgáltató nem köteles a készüléket a leadáskori eredeti állapotban visszaadni.

1.15 A szolgáltató a szoftverek telepítését szolgáltatás keretében végzi, a munkadíj csak a szolgáltatásra vonatkozik. A szerviznek nem áll módjában az Ügyfél által átadott szoftverek, telepítő lemezek és licenc kódok eredetiségét ellenőrizni, az átadott szoftverek telepítése utáni minden esetleges jogi következmény az ügyfelet terheli.

1.16 A szolgáltató a termék átvételéről elismervényt ad az ügyfél részére, amellyel a szolgáltató igazolja a készülék átvételét és a megbízás elfogadását. A szolgáltató csak az elismervényen szereplő termékért és az elismervényen feltüntetett tartozékokért vállal felelősséget.

1.17 A szolgáltató a terméket az átvételi elismervény eredeti példánya ellenében adja ki (az ügyfél az átvételi elismervény eredeti példányával igazolja a termékre vonatkozó tulajdonjogát). A terméket az ügyfélnek jogában áll átvételkor kipróbálni. A termék átvétele a munka elvégzésének igazolását jelenti.

1.18 A szolgáltató az átvétel során nem látható, nem tapasztalható, illetve nem jelzett hibákért és sérülésekért felelősséget nem vállal. A szerviz során történő kisebb esztétikai hibákért (pl.: karcok) a szolgáltató szintén nem vállal felelősséget.

1.19 A PC/számítógép, Laptop/Notebook szokásos használatából adódó kopás miatti meghibásodásokért nem vállal felelősséget, akkor sem, ha ez a szervizelés során következik be.

1.20 A szolgáltató az átvételilapon feltüntetett hibákat vizsgálja. Az egyéb, az átadáskor nem közölt hibák vizsgálatát nem végzi el. A rejtett hibák felfedezésekor a szolgáltató ajánlatot tesz telefonon vagy elektronikus üzenetben az Ügyfél számára a javítás várható idejéről és költségéről.

1.21 A Szolgáltató nem tehető felelőssé olyan eseményekért, amelyek rajta kívül álló okok miatt következnek be (pl. természeti katasztrófák, áramszünet, vandalizmus, jogszabályi változások).

1.22 A Bitlocker helyreállítási kulcs mentése az Ügyfél kötelessége. A helyreállítási kulcs hiánya miatt kialakuló adatvesztésért a szolgáltató nem vonható felelősségre.

1.23 Adatmentés esetén a szolgáltató helyi lemezen és felhő alapú tárhelyen is át tudja adni az Ügyfélnek a visszamentett adatokat. Az átadás után igény esetén tanúsítványt állít ki a szolgáltató az adatok törléséről. A szolgáltató 7 napig őrzi meg a visszamentett adatokat, utána törlésre kerülnek az adatok. Az adatok biztonságos törlésére felelősséget vállal a szolgáltató.

2. Internetes Hálózat Kiépítése

2.1 A szolgáltatás magában foglalhatja:

• vezetékes és/vagy vezeték nélküli hálózatok kialakítását;
• routerek, switch-ek, access pointok telepítését és konfigurálását;
• kábelezési munkálatok elvégzését (strukturált hálózat kiépítése);
• egyéni igények szerinti hálózati beállítások elvégzését;
• internetkapcsolat optimalizálását, hibakeresést és hibaelhárítást.

2.2 A szolgáltatás megrendelése történhet:

• Telefonon, elektronikus üzenetben, időpontfoglaló rendszeren keresztül;

2.3 A megrendelés után a Szolgáltató előzetes helyszíni felmérést végezhet, amelynek célja a műszaki követelmények és a várható költségek meghatározása. A helyszíni felmérésért a szolgáltató további munkadíjat számíthat föl.

2.4 A szerződés létrejön:

• a Megrendelő által elfogadott írásbeli árajánlattal és annak visszaigazolásával;

• vagy külön megállapodás esetén szerződés aláírásával.

2.5 A Szolgáltató a vállalt munkát az előzetesen egyeztetett határidőn belül elvégzi.

2.6 A teljesítéshez szükséges eszközöket és anyagokat a Megrendelő vagy a Szolgáltató biztosítja a megállapodás szerint.

2.7 A kivitelezés során a Szolgáltató az érvényes műszaki és biztonsági előírások szerint jár el.

2.8 A szolgáltatás díjazása egyedi ajánlat alapján történik, amely tartalmazza az anyagköltséget, a munkadíjat és az esetleges kiszállási költséget.

2.9 A fizetés módjai:
• előleg fizetése esetén banki átutalás vagy készpénzes fizetés;
• a fennmaradó összeg teljesítést követően, számla ellenében.

2.10 Amennyiben a Megrendelő eláll a szolgáltatástól a kivitelezés megkezdése után, úgy a már elvégzett munkák ellenértéke kiszámlázásra kerül.

2.11 A Szolgáltató az általa elvégzett hálózatkiépítési munkálatokra 6 hónap garanciát vállal.

2.12 A garancia nem terjed ki:

• a nem rendeltetésszerű használatból eredő hibákra;
• harmadik fél által végzett módosításokra, amelyek befolyásolják a hálózat működését;
• az internetszolgáltató hibájából vagy külső tényezőkből eredő problémákra.

2.13 A garanciális hibabejelentést a Megrendelő köteles írásban jelezni a Szolgáltatónak. Az írásos jelzés történhet elektronikus üzenet formájában.

2.14 A Szolgáltató nem vállal felelősséget az alábbiakért:

• az internetszolgáltató által nyújtott szolgáltatás minőségéért;
• az esetleges hálózati leállásokért, amelyek a Megrendelő vagy harmadik fél beavatkozása miatt következnek be;
• a Megrendelő eszközeinek (pl. számítógépek, szerverek, egyéb hálózati eszközök) hibájából eredő működési zavarokért.

2.15 A Szolgáltató nem tehető felelőssé olyan eseményekért, amelyek rajta kívül álló okok miatt következnek be (pl. természeti katasztrófák, áramszünet, vandalizmus, jogszabályi változások).

2.16 A szerződésre a magyar jog az irányadó.

2.17 Vitás kérdések esetén a felek elsődlegesen békés úton próbálnak megegyezni, ennek sikertelensége esetén a felek a hatáskörrel rendelkező magyar bírósághoz fordulnak.

3. Weboldal készítés

3.1 Bármely szolgáltatás, ahol a Szolgáltató valamely programkódot módosít vagy új programkódot hoz létre, illetve bármilyen grafikával kapcsolatos munkát végez, Weboldal készítésnek minősül (továbbiakban: „Weboldal készítés”). A Weboldal készítés során a Szolgáltató programozási tevékenységet végez, melynek eredménye egy vagy több, az interneten megjelenő Weboldal és aloldalai. A Weboldal készítés független attól, hogy Szolgáltató ezt a tevékenységet saját programkódjában, a Megrendelő tulajdonában levő programkódon vagy harmadik személy által készített programon végzi el. Weboldal készítés keretében a Szolgáltató a Megrendelő igényeivel megegyező Weboldal összetevőket (komponens, modul, plugin, sablon) telepíti, illetve azokat beüzemeli egy, a Megrendelő igénye szerinti nyelven (magyar nyelven, amennyiben az egyedi szerződési feltételek nem tartalmaznak mást). A Szolgáltató a Megrendelő által kiválasztott ingyenes vagy megvásárolt sablont, komponenseket, modulokat stb. a Megrendelő igényei szerint testre szabja, beüzemeli, illetve átalakítja. A Weboldal készítés során Szolgáltató vállalja, hogy a Megrendelővel közösen megbeszélt és a Megrendelő által előzetesen meghatározott feltételek alapján Weboldalt készít. A Megrendelő és a Szolgáltató közötti megállapodás tartalmát az egyedi szerződés és jelen ÁSZF képezi, amelyek a felek közötti megállapodás valamennyi feltételét tartalmazzák, és az azokba nem foglalt korábbi megállapodások hatályukat vesztik. Megrendelő kifejezetten elfogadja, hogy amennyiben az egyedi szerződésben megjelölt Szolgáltatásokon, illetve az abban foglalt feltételeken túl további változtatás vagy módosítás elvégzését / elkészítését kéri, annak vállalkozói díjon felüli arányos díját pótmunka ellenértékeként a Szolgáltató jogosult igényelni. Az újabb vázlatok készítése előtt a Megrendelő és Szolgáltató egyeztetnek a készítendő arculat kivitelezéséről és a díjazásról.

3.2 A Szolgáltató által nyújtott kiegészítő szolgáltatások felsorolását, részletes meghatározását, valamint igénybevételének feltételeit és módját az egyedi szerződés tartalmazza. Egyes kiegészítő szolgáltatások minden esetben a Megrendelőt megillető szolgáltatások részét képezik, mások csak abban az esetben, ha azt az egyedi szerződés részét képező egyedi ajánlat tartalmazza. Az alábbi kiegészítő szolgáltatások minden esetben a Szolgáltatások részét képezik (és ellenértéküket tartalmazza az egyedi szerződés szerinti vállalkozói díj): Azok a kiegészítő szolgáltatások, amelyeket az egyedi szerződést képező ajánlat szerint a vállalkozói díj kifejezetten magában foglal Weboldal üzemeltetési-karbantartási támogatás 30 napig o A Szolgáltató a Weboldal üzemeltetésével, karbantartásával kapcsolatban szakmai segítséget, támogatást, tanácsadást nyújt, illetve dokumentációt biztosít a Weboldal átadás- átvételét követő 30 nap időtartam alatt. Ennek a kiegészítő szolgáltatásnak az ellenértékét tartalmazza az egyedi szerződés szerinti vállalkozói díj. Programozási hibák javítása 30 napig o A Szolgáltató a Weboldallal kapcsolatos programozási hibákat e-mailben küldött megrendelői kérés esetén kijavítja a Weboldal átadás-átvételét követő 30 nap időtartam alatt. Ennek a kiegészítő szolgáltatásnak az ellenértékét szintén tartalmazza az egyedi szerződés szerinti vállalkozói díj. Programozási hibának minősül minden olyan jelenség, amely az oldalrendszer rendeltetésszerű használatát akadályozza vagy amely az oldal látványának minőségromlását eredményezi. A programozási hibák kijavítását a Szolgáltató azok e-mailes bejelentését követő 5 munkanapon belül megkezdi. Az alábbi kiegészítő szolgáltatások csak abban esetben képezik a Szolgáltatások részét, ha azokat az egyedi szerződést képező ajánlat szerint a vállalkozói díj kifejezetten magában foglalja: Meghatalmazotti képviselet (ügyintézés) domain regisztráció kapcsán o Az egyedi szerződésben a Felek megállapodhatnak, hogy a Szolgáltató a Megrendelő meghatalmazottjaként annak képviseletében eljár a Weboldal készítéséhez szükséges domain regisztrációja érdekében. A Szolgáltató domain regisztrációval kapcsolatos kiegészítő szolgáltatások keretében ellenőrzi, hogy a domain név regisztrálható-e. Ha regisztrálható a domain név, a Szolgáltató elküldi aláírásra erre vonatkozó meghatalmazását a Megrendelő részére és a meghatalmazottjaként elvégzi az egyedi szerződésben rögzített konkrét domain név regisztrációját. A domain név költségeit minden esetben a Megrendelőnek kell a megfelelő szolgáltató felé megtérítenie, annak díját az egyedi szerződés szerinti vállalkozói díj nem tartalmazza. Meghatalmazotti képviselet (ügyintézés) tárhely bérlés kapcsán o Az egyedi szerződésben a Felek megállapodhatnak, hogy a Szolgáltató a Megrendelő meghatalmazottjaként annak képviseletében eljár a Weboldal készítéséhez szükséges tárhely bérlése érdekében. A Szolgáltató a tárhely bérlés asszisztenciájával kapcsolatos kiegészítő szolgáltatások keretében elküldi aláírásra az erre vonatkozó meghatalmazását a Megrendelő részére és a meghatalmazottjaként a Megrendelő nevében és képviseletében tárhelyet bérel számára a Megrendelő instrukciói szerint. A tárhely bérlés költségeit minden esetben a Megrendelőnek kell a megfelelő szolgáltató felé megtérítenie, annak díját az egyedi szerződés szerinti vállalkozói díj nem tartalmazza. Hírlevél küldési modullal kapcsolatos szolgáltatások o Egyes esetekben Szolgáltató hírlevél küldési modult biztosít a fejlesztett Weboldalhoz, amely lehetőséget biztosít a hírlevél küldésre, de önmagában nem képes a hírlevelek kiküldésre. Szolgáltató SMTP szervert nem biztosít a hírlevél küldéshez. A megfelelő hírlevél küldő szolgáltató kiválasztásában a Szolgáltató segítséget nyújt, azonban a hírlevél küldő szolgáltató általi szolgáltatás minőségéért vagy ezen szolgáltató tevékenységéért semmilyen felelősséget nem vállal. A hírlevelek kiküldésére Szolgáltató harmadik fél szolgáltatását használja, mely egyes esetekben, függően a hírlevelek számától és gyakoriságától, külön díjért történik. A hírlevél küldési szolgáltatás díját a Megrendelőnek kell a megfelelő szolgáltató felé megtérítenie, annak díját az egyedi szerződés szerinti vállalkozói díj nem tartalmazza. Weboldal üzemeltetési-karbantartási szolgáltatások o A Szolgáltató elvégzi a Weboldal karbantartását és üzemeltetési feladatait, különösen a hibaelhárítások és frissítések elvégzését az egyedi szerződésben foglalt időtartamig és feltételekkel.

3.3 A megrendelés teljesítése**

Szolgáltató új Weboldal készítését három lépésben végzi el: (1) Arculattervezés, (2) Programozás, (3) Weboldal élesítése. A Megrendelő kifejezetten elfogadja, hogy az egyedi szerződésben és a különböző szakaszokban rögzített határidők módosulhatnak, amennyiben az Arculattervezési vagy Programozási szakaszban a Megrendelő az egyedi szerződésben rögzített feltételektől eltérő számú konzultációs alkalmat, eltérő arculatterv-vázlatot igényel, vagy eltérő adatokat, funkciókat, illetve tartalmat kíván az egyéni Weboldalon elhelyezni. (1) Egyéni Weboldal arculattervezése („Arculattervezés”) A Weboldal készítés első lépéseként a Szolgáltató elkészíti a Megrendelő elképzelései alapján a Weboldal látványtervét, amely a színeket, grafikai elemeket, betűtípusokat, illetve felépítést / grafikai elemek elrendezését, igény esetén logó / embléma elhelyezését tartalmazza (arculattervezés). A látványtervet a Megrendelő és a Szolgáltató közösen áttekinti. A látványterv közös egyeztetések mentén történő elkészítése végén a Szolgáltató és Megrendelő megállapodnak a végleges Weboldal funkcióiban, illetve grafikai megvalósításában. A Weboldal arculattervezésének munkaszakaszát a végleges arculatterv Megrendelő általi elfogadása zárja le, amelyet erre vonatkozó, Szolgáltató részére elküldött e-mail üzenet rögzít. Megrendelő elfogadja, hogy a végleges arculatterv elfogadása után nem kötelezheti a Szolgáltatót az arculatterv módosítására vagy a munka közben a Megrendelő által a Szolgáltató részére átadott új arculati elemek felhasználására a pótmunkák külön ellenértékének megfizetése nélkül. Megrendelő kifejezetten elfogadja, hogy amennyiben a végleges arculatterv elfogadása után további változtatás vagy módosítás elvégzését / elkészítését kéri (így különösen arculatterv módosítása vagy új arculati elemek felhasználása a Weboldalon), annak vállalkozói díjon felüli arányos díját pótmunka ellenértékeként a Szolgáltató jogosult igényelni. Megrendelő elfogadja, hogy a különböző számítógépes megjelenítő eszközök (monitorok, projektorok, nyomtatók) színkezelési technológiája miatt a kiválasztott színek látványa a gyakorlatban eltérhet az egyes eszközökön (beleértve a sajátját is). (2) Programozás, a Weboldal tartalommal feltöltése („Programozás”) A programozás során Szolgáltató elvégez minden olyan Weboldal készítési tevékenységet (fejlesztést) a Megrendelő által a rendelkezésére bocsátott anyagok felhasználásával, amiben az arculattervezési fázisba és az egyedi szerződés keretei között a Felek megállapodtak. Alapanyag az egyedi szerződés értelmezésében minden olyan tartalom, melyet a Megrendelő az Arculattervezési fázis előtt vagy a Programozás közben a Szolgáltató rendelkezésére bocsátott. A Megrendelőnek felróható, későbbi fázisban történő rendelkezésre bocsátás azonban a Szolgáltató általi teljesítést késleltetheti. A programozási folyamat, különösen a tartalom feltöltése és az elképzelt design és funkciók, valamint modulok beállítása során a Szolgáltató folyamatosan egyeztet a Megrendelővel. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy – a Felek eltérő megállapodása hiányában – a szöveges alapanyagot .doc, vagy .txt formátumban, a képeket .jpeg, .png, .gif, .tiff vagy .bmp formátumban köteles átadni a Szolgáltatónak legkésőbb a végleges arculatterv elfogadását követően a Szolgáltató által meghatározott, azaz e-mailben rögzített határidőn belül (határidő Szolgáltató általi külön meghatározásának hiánya esetén a végleges arculatterv elfogadását követő 8 naptári napon belül). Tartalom az egyedi szerződés értelmezésében azok a szövegek, képek, hangok, zene, vagy bármely más adatok, amelyeket a Megrendelő hozott létre vagy oszt meg a Szolgáltatóval azzal a szándékkal, hogy azt az új Weboldalon megjeleníti. A tartalom fogalmába nem tartozik bele az oldalrendszert működtető program és annak valamilyen programozási nyelven írott forráskódja. A programozási fázisban folytatott folyamatos egyeztetések folyamán a Szolgáltató legfeljebb 3 alkalommal biztosít lehetőséget korrekciós kérések benyújtására e-mail üzenetben összeszedve vagy szóban közölve, összeszedett és átlátható módon. Minden további fejlesztésre, ami a programozás fázisban vagy azt követően merül fel igényként a Megrendelő részéről, a Szolgáltató külön árajánlatot ad a Megrendelő számára. További fejlesztésnek számít minden, a végleges arculattervtől és egyedi szerződéstől vagy a határidőben a Szolgáltató részére átadott alapanyagoktól eltérő anyagok vagy tartalom feltöltése / funkciók beépítése. Megrendelő kifejezetten elfogadja, hogy a további fejlesztések külön megállapodás (külön egyedi szerződés) tárgyát képezhetik, amennyiben Szolgáltató vállalja azok elvégzését. A Programozás fázisban a Szolgáltató jogosult a Megrendelővel létrejött szerződés indoklás nélküli felmondására azonnali hatállyal. Ebben az esetben a Szolgáltató köteles a Megrendelő által befizetett összes, az egyedi szerződés szerint megfizetett vállalkozói díjat visszatéríteni. Megrendelő tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja, hogy más díjat, kárt vagy elmaradt hasznot Szolgáltató nem térít meg ezen kívül azonnali hatályú felmondás esetén. (3) Weboldal átadás-átvétele és az éles Weboldal üzembe állítása („Weboldal élesítése fázis”) A Programozási fázis végén Megrendelő a lefejlesztett és elkészült Weboldalt elfogadja és a Weboldalnak az egyedi szerződés feltételeinek való megfelelőségéről a Szolgáltató részére teljesítési igazolást állít ki. A Weboldal elfogadásával párhuzamosan a Szolgáltató a Weboldal bemutatása keretében – a lehetőségek, illetve a Felek által egyeztetett feltételek szerint – részletesen bemutatja online videók Megrendelő rendelkezésére bocsátásával, hogyan kell használni a Weboldal oldalrendszereit / adminisztrációs felületeit. 5 naptári nappal a Programozási fázis becsült befejezési időpontja előtt a Szolgáltató előzetesen értesíti e- mailben a Megrendelőt a Programozási fázis várható lezárásáról 5 naptári napon belül. Ezt az értesítést a Szolgáltató mindenképpen kiküldi a Weboldal készítés befejezése és az egyedi szerződés teljesítése érdekében függetlenül attól, hogy a Megrendelő kihasználta-e a 3 konzultációs alkalmat vagy elküldte-e a Szolgáltató részére az összes Programozási fázisban határidőre elküldeni vállalt anyagot. A Szolgáltató az értesítést követő 5 naptári nap elteltével lezárja a Programozási fázist és erről értesíti a Megrendelőt, amennyiben az értesítéstől számított 5 napon belül: a Megrendelő jóváhagyja a Programozási fázis végét és elfogadja a Weboldalt, a Megrendelő nem jelentkezik, vagy a Megrendelő nem él a konzultációs lehetőségekkel (vagy kihasználta azokat) és nem küldi el az általa elküldeni ígért anyagokat a Szolgáltató számára. A Programozási fázis végéről szóló értesítést követően – lehetőség szerint a Megrendelővel előzetesen egyeztetett időpontban – a Szolgáltató elvégzi a Weboldal „éles üzembe állítását” és ettől a pillanattól az elkészült Weboldal az interneten elérhetővé válik. Az éles üzembe állítással egy időben a Szolgáltató elküldi és átküldi e-mailen a Megrendelőnek az adminisztrációs felület kezeléséhez szükséges instrukciókat és felhasználó nevet / neveket, valamint jelszót / jelszavakat. A Weboldal „éles üzembe állítását” és az adminisztrációs felület kezeléséhez szükséges instrukciók, felhasználó név / nevek és jelszó / jelszavak e- mailen történő átküldését tekintik a felek a Weboldal készítési munka lezárásának és a Weboldal átadás- átvételének.

3.4 A megrendelő kötelezettségei

Ellenőrzés és karbantartás tűrése, hibaelhárítás lehetővé tétele Megrendelő a Szolgáltatásokban bekövetkező esetleges hibák kijavítása érdekében köteles Szolgáltató részére segítséget nyújtani, amennyiben erre a Szolgáltatás helyreállításához, javításához vagy ellenőrzéséhez szükség van. Szolgáltató értesítése adatváltozásról Megrendelő a megrendeléskor közölt adatainak, így például a számlázási címének vagy kapcsolattartó személyének vagy elérhetőségének megváltozásáról köteles Szolgáltatót haladéktalanul, de legfeljebb a változástól számított 8 napon belül írásban (e-mailben) értesíteni. Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy e kötelezettségeinek elmulasztásából eredő minden kárért a Megrendelő felelősséggel tartozik. Teljesítési segéd igénybevételének támogatása Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató bármely szerződéses kötelezettségeinek teljesítéséhez jogosult teljesítési segédként alvállalkozót vagy más közreműködőt igénybe venni. Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben Szolgáltató kötelezettségeinek teljesítéséhez teljesítési segédet vesz igénybe, úgy jogosult a teljesítési segéd részére a Megrendelő adatait átadni, amennyiben az a teljesítési segéd számára a kötelezettségei teljesítéséhez szükséges. A Szolgáltatások igénybevételének továbbadása és átengedése A Megrendelő a Szolgáltató írásos (e-mail) hozzájárulása nélkül nem adhatja tovább a Szolgáltatásokat még ingyenesen sem, és nem engedélyezheti azok használatát / igénybe vételét üzleti alapon (ellenszolgáltatás fejében) harmadik személy részére. A Megrendelő – az irányadó jogszabályi rendelkezések szerinti felelősségi szabályokkal összhangban – Szolgáltató felé felelős minden olyan személyért, akik a Szolgáltatásokat igénybe veszik, függetlenül attól, hogy ezt a Megrendelő nem engedélyezte vagy arról nem szerzett tudomást (ideértve különösen a Megrendelőnek felróható jogtalan használat bekövetkezésének lehetővé tételét). A vállalkozói díj megfizetésének kötelezettsége A Megrendelő köteles megfizetni a Szolgáltatónak az egyedi szerződés szerint járó vállalkozói díjat az egyedi szerződésben foglalt összegben, határidőben és feltételek szerinti átutalás útján a (díjbekérő vagy előleg-) számlán meghatározott bankszámlaszámra vagy (díjbekérő vagy előleg-) számla ellenében készpénzben. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatót illető vállalkozói díj késedelmes kifizetése esetén a Szolgáltató jogosult a Megrendelőt 8 napos határidő kitűzésével felszólítani a fizetési kötelezettsége teljesítésére, és annak eredménytelen elteltét követően a Szolgáltató jogosult időlegesen szüneteltetni a Szolgáltatások teljesítését (arányosan visszatartani a teljesítést), így különösen elérhetetlenné tenni a Weboldalt. Megrendelő kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Megrendelővel szemben az egyedi szerződés jogalapján fennálló pénzügyi teljesítés iránti követelését a Megrendelő külön hozzájárulása nélkül bármikor értékesítse harmadik fél részére.

3.5 Az adatok átadása

A Weboldal által tárolt adatok minden esetben Megrendelő tulajdonát képezik, azokra igényt tarthat, és Szolgáltató köteles azokat azok jogszerű törléséig kiadni ésszerű időn belül olyan formátumban, melynek beolvasása bárki számára elérhető (például: csv). Szolgáltató az egyedi szerződés teljesítésével kapcsolatban tárolt, számára nem szükséges adatokat a Szerződés megszűnésének vagy megszüntetésének hatályosulása pillanatában törölheti. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a törlés nem visszaállítható, így, ha saját mentéssel nem rendelkezik, adatai elvesznek. A személyes adatok kezelése vonatkozásában a Szolgáltató honlapján elérhető ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ az irányadó.

3.6 Weboldal jótállás és felelősség

Szolgáltató minden, az adott helyzetben általában elvárható intézkedést köteles megtenni annak érdekében, hogy a Szolgáltatás megfeleljen az egyedi szerződésben foglalt követelményeknek. Szolgáltató ennek érdekében rendszeresen ellenőrzéseket végez a Szolgáltatások teljesítése során a Weboldal átadás- átvételéig. Ha az ellenőrzés a Szolgáltatás egyedi szerződésben foglalt feltételeknek való nem megfelelőségét igazolja, a Szolgáltató a minőség helyreállítása érdekében haladéktalanul intézkedni köteles. A helyreállítási munka végeztével az érintett követelmények újra ellenőrzésre kerülnek. Megrendelő kifejezetten elfogadja és tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által a Megrendelő kérésére vagy megbízására telepített, konfigurált szoftverek és egyéb adatok tekintetében, amennyiben azokról – a telepítésüktől, konfigurálásuktól számított – 5 napon belül a Megrendelő a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben megjelölt kapcsolattartási e-mail címére küldött e-mail útján nem nyilatkozik, úgy a telepítést, konfigurálást vagy másolást kifogástalan minőségben teljesítettnek kell tekinteni. Megrendelő kifejezetten elfogadja és tudomásul veszi, hogy a Weboldal átadása-átvétele után a Weboldal karbantartása, üzemeltetési feladatai, különösen a hibaelhárítások és frissítések elvégzése a Megrendelő feladata és ezeknek a munkáknak az elvégzése csak akkor a Szolgáltató feladata, ha ezt és annak feltételeit (díjszabás, időtartam) a Megrendelő egyedi szerződése kifejezetten tartalmazza.

3.7 Titoktartási kötelezettség

A Szolgáltató és a Megrendelő az egyedi szerződés létét és tartalmát, valamint minden azt érintő információt üzleti titokként kezelnek és kizárólag az egyedi szerződésből eredő kötelezettségeik szerződésszerű teljesítése céljából és annak feltételei szerint használnak fel. Felek korlátozás nélkül üzleti titoknak tekintenek minden olyan információt (beleértve a közöttük folyamatban lévő megbeszélések és/vagy tárgyalások, egyeztetések tényét és tartalmát is), amely a Szolgáltató üzleti tevékenységével vagy szellemi tulajdonával (ideértve a know-how-t is) kapcsolatos, és amelyet a Szolgáltató a Megrendelő vagy annak képviselője / kapcsolattartója részére az egyedi szerződés teljesítése és/vagy a tárgyalások, egyeztetések alapján átad. Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy az egyedi szerződés időtartama alatt, illetve annak megszűnését követően is tartózkodik a Szolgáltató jó hírnevét sértő megnyilvánulástól, magatartástól.

3.8 Irányadó jog és vitarendezés, egyebek

Az egyedi szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jogszabályok az irányadók, különösen a Ptk. vállalkozási szerződésre vonatkozó rendelkezései. Az egyedi szerződésből eredő jogviták rendezése vonatkozásában a felek megállapodnak, hogy minden tőlük elvárható lépést megtesznek azért, hogy tárgyalásos úton vagy alternatív vitarendezési technikák segítségével megegyezésre jussanak. Az egyedi szerződés bármely rendelkezésének teljes vagy részleges érvénytelensége vagy végrehajthatatlansága nem érinti az egyedi szerződés többi rendelkezésének érvényességét. Az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezések helyébe olyan rendelkezés lép, amely a feleknek az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezéssel elérni kívánt céloknak jogilag lehetséges módon leginkább megfelel. A fentiek irányadók arra az esetre is, ha az egyedi szerződés egyes kérdéseket nem teljes mértékben rendez. Adatvédelmi tájékoztató és honlap felhasználási feltételek A Megrendelő az egyedi szerződés megkötésével tudomásul veszi a Szolgáltató honlapján elérhető ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓT és WEBOLDAL FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEKET.

4. Informatikai rendszerek üzemeltetése/rendszergazda szolgáltatás

4.1 A szolgáltató és az Ügyfél általánydíjas szolgáltatás esetében egyedi megbízási szerződés alapján szerződik. Jelen Á.SZ.F. az alkalmi rendszergazdai megbízásokra érvényes.

4.2 A rendszergazda / üzemeltetés szolgáltatás megrendelése történhet telefonon, elektronikus üzenetben vagy egyéb a szolgáltató által üzemeltetett online felületen.

4.3 A szolgáltatás megrendelésével az Ügyfél elfogadja az Á.SZ.F.-ben foglaltakat.

4.4 A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy kiszállás esetén külön díjat számoljon fel.

4.5 Az időpont foglaló rendszeren keresztül történő foglalás visszaigazolása után jön létre az Ügyfél és a szolgáltató között a szerződés. Az időpont foglaló rendszert harmadik fél üzemelteti. Erre a rendszerre nem terjed ki az Á.SZ.F.. A rendszer saját Á.SZ.F.-el rendelkezik.

4.6 Alkalmi megbízás esetén a szolgáltató nem vállal fellelőséget az adatvesztésre.

4.7 Alkalmi megbízás esetén a szolgáltató kizárólag rendszergazda/üzemeltetési szolgáltatást nyújt. Ebbe nem tartozik bele a számítástechnikai eszközök javítása.

4.8 Alkalmi megbízás esetén a Weboldalon szereplő rendszergazda szolgáltatás ára a mérvadó. A szolgáltató fenntartja magának az árváltozás jogát.

4.9 Az internetszolgáltató vagy más belsős és külsős szolgáltatóra visszavezethető hibákra az ErősIT Kft. nem vállal felelősséget.

4.10 A szolgáltató nem vállal felelősséget az Ügyfélnél üzemelő szoftverek eredetiségére, jogtisztaságára.

4.11 A nem hivatalos szoftverekből fakadó hibák az Ügyfelet terhelik. A szolgáltató az ebből fakadó többletmunkákért plusz költséget számíthat fel. A szolgáltatónak kötelessége az Ügyfél felé írásban jelezni a többletköltséget és a hiba/hibák okát/okait.

4.12 Alkalmi megbízás esetén a kiberbiztonságért nem vállal felelősséget a szolgáltató. A kiberbiztonság megtervezése több, számszerűleg előre nem meghatározó alkalmat igényel.

4.13 A pénzügyi teljesítés történhet bankkártyával, (cég esetén kizárólag a cég által üzemeltett kártya az elfogadott) banki átutalással (maximum 8 napos fizetési határidővel) és készpénzzel.

4.14 A szolgáltatás igénybe vehető távoli asztal kapcsolattal is. A szolgáltató által meghatározott szoftverrel. Amennyiben az Ügyfél nem rendelkezik a szoftverrel. A szolgáltató felelőssége a letöltési link küldése és ellenőrzése.

5. Számítástechnikai és elektronikai eszközök értékesítése

5.1 A szolgáltatónál történő vásárlás kizárólag Online vásárlással történhet. A Webshop fejlesztése/karbantartása alatt elektronikus üzenetben vagy más online felületen rendelhet terméket az Ügyfél. A szerződés akkor jön létre, ha az Ügyfél megerősíti a rendelés szándékát valamelyik online felületen. A webshop látogatható, aktív működése közben jelen Á.SZ.F. 5. pontja érvényét veszti, mivel a Webshop saját weboldallal és Á.SZ.F.-el rendelkezik.

5.2 A terméket az átvevőpontban veheti át az Ügyfél előre egyeztetett időpontban. Az időpontot kérheti az Ügyfél e-mail üzenetben, telefonon vagy időpontfoglalással. Az időpont foglalásra egy harmadik féltől származó rendszer áll rendelkezésre. A rendszer saját Á.SZ.F. rendelkezik. Jelen Á.SZ.F. nem érvényes az időpontfoglaló rendszerre. Az Ügyfél kérheti kiszállítással is a terméket. Ebben az esetben a szolgáltató kiszállási díjat számíthat fel.

5.3 A szolgáltató nem vállal felelősséget a termék leírásában előforduló helyesírási vagy műszaki elírásért.

5.4 A termékekről készült fényképek nem minden esetben tükrözik a valóságot. A szolgáltató nem vállal felelősséget a termék fénykép valódiságára.

5.5 Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

• Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

5.6 A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát áru adásvételére irányuló szerződés esetén az árunak, több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap. A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az Áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti. Amennyiben a szolgáltató az elállási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (különösen a Korm. rendelet 22. §-ában foglaltakról), valamint az elállási nyilatkozat-mintáról nem tájékoztatta a fogyasztót, a fentiekben írt elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Amennyiben az Eladó az elállási határidő lejártát követő 12 hónapon belül megadta a fogyasztónak az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos tájékoztatást, az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le.

5.7 Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

• A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

5.8 A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

• Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi.
• Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási vagy felmondási nyilatkozatot elküldeni határidőn belül.
• A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
• Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.

5.9 Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

• Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

5.10 Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

• A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

5.11 Többletköltségek

• Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.

5.12 Visszatartási jog

• Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

5.13 Az Áru visszaszolgáltatása

• Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az Árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az Áru átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.

• Az Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése A fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen költségét. Az Árut az Eladó címére kell visszaküldeni. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött Árut nem áll módunkban átvenni.

5.14 Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

• A fogyasztó az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Amennyiben a vonatkozó jogszabályok szerint az elállási jog nem gyakorolható, vagy csak feltételekkel gyakorolható, a Vásárlót nem illeti meg a kipróbálási célú használat sem.

5.15 Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

• A szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban, ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;

• Olyan Áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

• Olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

• Olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

• Olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Áruval;

• Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

• Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

• A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.

5.16 A szerződésszerű teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerződés keretében eladott áruk és digitális elemet tartalmazó áruk esetében

Az Árunak és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező Árunak

• meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel

• alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és amelyet az Eladó elfogadott

• rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást és

• biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket. Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön továbbá- a szerződés tárgyát képező Árunak

• alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú Áru esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír

• rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény és egyéb jellemzőkkel különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében , amely azonos típusú Áru esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy az Áru konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános különösen hirdetésben vagy címkén tett kijelentését

• rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást és

• meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett Áru tulajdonságainak, leírásának.
Az Árunak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja, hogy

• a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie

• a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették vagy

• a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

5.17 Az áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése

Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy

• az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt az Eladó végezte el, vagy az Eladó felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

• az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés az Eladó által illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye. Ha az adásvételi szerződés szerint az árut az Eladó helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés az Eladó felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell az Eladó által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött. Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel az áru digitális tartalommal kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy következik be vagy válik felismerhetővé.

5.18 A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott digitális elemeket tartalmazó áru esetében

Digitális elemeket tartalmazó áru esetében az Eladónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon az áru digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan frissítéseiről ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell, hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.
Az Eladónak a frissítés elérhetővé tételét, ha az adásvételi szerződés

• a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor az áru és a digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a szerződés jellege alapján a fogyasztó által észszerűen elvárható; vagy

• a digitális tartalom meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, akkor két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított kétéves időszakon keresztül kell biztosítania. Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy

a) az Eladó tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és

b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem az Eladó által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be. Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt leírtaktól, és az adásvételi szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.

5.19 Szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott digitális tartalom értékesítése esetén

Az Eladó a digitális tartalmat a fogyasztónak szolgáltatja, illetve nyújtja. A felek eltérő megállapodásának hiányában Az Eladó a szerződéskötést követően indokolatlan késedelem nélkül szolgáltatja a fogyasztónak a digitális tartalmat, a szerződéskötéskor rendelkezésre álló legfrissebb verzióban. A szolgáltatás akkor minősül teljesítettnek, ha a digitális tartalom vagy az ahhoz való hozzáféréshez szükséges vagy annak letöltésére alkalmas bármely megoldás a fogyasztóhoz, illetve a fogyasztó által e célból kiválasztott fizikai vagy virtuális eszközre került. Az Eladónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon a digitális tartalom olyan frissítéseiről ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek a digitális tartalomdigitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint megkapja azokat. Ha a szerződés alapján a digitális tartalom szolgáltatása meghatározott időtartamon keresztül folyamatosan történik, a digitális tartalom tekintetében a teljesítés szerződésszerűségét a szerződés teljes időtartama alatt biztosítani kell. Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül az Eladó által rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó nem felel a szolgáltatás hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy

• az Eladó tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és

• a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem az Eladó által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be. Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy a digitális tartalom valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt meghatározott követelményektől, és a szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta. Hibásan teljesít az Eladó, ha a digitálistartalom-szolgáltatás hibája a fogyasztó digitális környezetébe való szakszerűtlen integrálásából fakad, feltéve, hogy

• a digitális tartalom integrálását az Eladó végezte el, vagy az integrálást az Eladó felelősségvállalása mellett végezték; vagy

• a digitális tartalmat a fogyasztónak kell integrálnia, és a szakszerűtlen integrálást az Eladó által rendelkezésre bocsátott integrálási utasítások hiányosságai okozták. Ha a szerződés a digitális tartalomdigitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel a digitális tartalommal kapcsolatos hibáért, amennyiben a hiba a szerződésben meghatározott időtartam alatt következik be, vagy válik felismerhetővé. Ha a szerződés egyszeri szolgáltatásról vagy egyedi szolgáltatási cselekmények sorozatáról rendelkezik az ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a teljesítés időpontjától számított egy éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem teljesít hibásan ugyanakkor az Eladó, ha bizonyítja, hogy a fogyasztó digitális környezete nem kompatibilis a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki követelményeivel, és erről a szerződés megkötését megelőzően világos és közérthető módon tájékoztatta a fogyasztót. A fogyasztó köteles együttműködni az Eladóval annak érdekében, hogy az Eladó a műszaki szempontból rendelkezésére álló és a fogyasztó számára a legkisebb beavatkozást igénylő eszközök alkalmazásával meggyőződhessen arról, hogy a hiba oka a fogyasztó digitális környezete. Ha a fogyasztó nem tesz eleget ennek az együttműködési kötelezettségének, miután az Eladó e kötelezettségről a szerződéskötést megelőzően világosan és érthető módon tájékoztatta, a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy

• a teljesítést követő egy éven belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, vagy

• a szerződés szerinti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás, a szolgáltatás szerződés szerinti teljesítésének időszakában nem volt szerződésszerű.

5.20 Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.

5.21 Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Használt Áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt Áru ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége. Az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát. A fogyasztó akkor is jogosult a szerződésszegés súlyához igazodva az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

• az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket

• az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét

• ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően a hiba felismerhetővé válása előtt üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

• megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét

• ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét

• a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy

• az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni. Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen. A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét a szerződésszegés súlyához igazodva részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Általánosan érvényesülő szabály, hogy:

• az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét

• ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően a hiba felismerhetővé válása előtt üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését. Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével. A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg. Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

• a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és

• az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

5.22 Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő az Árut rendeltetésszerűen nem tudja használni. Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

5.23 Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

5.24 Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy az Árut az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

5.25 Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön választása szerint kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

5.26 Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.

5.27 Milyen esetben minősül az Áru hibásnak?

Az áru akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

5.28 Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön az Áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

5.29 Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

5.30 Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

5.31 A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

• az Árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

• az Áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

5.32 Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI.28.) IM rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban jelen pontban együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén. A jótállásból eredő jogok jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. Emellett az Eladó önként is jótállást vállalhat, amely esetben a Fogyasztónak minősülő vásárló számára jótállási nyilatkozatot kell átadnia. A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában.

5.33 A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:

• az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a Fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti

• a jótállásra kötelezett nevét

• a Fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást

• azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és

• a jótállás feltételeit,

• az Áru vételárát.

• az üzembe helyezés időpontját

• A vásárlásról készült számla sorszámát

5.34 Jótállási jogok

A Vásárló jótállási joga alapján kijavítási vagy kicserélési igénnyel élhet, a jogszabályban biztosított esetekben árleszállítást kérhet, vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A Vásárló a jótállás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.

5.35 Érvényesítési határidő

A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

• 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

• 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A jótállási határidő a fogyasztási cikk a Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

5.36 Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok

A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. A Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani: • ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy

• amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy

• amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, az Eladó köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. A kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kgnál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket a járművek kivételével az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le és felszerelésről, valamint az el és visszaszállításról a vállalkozás, vagy a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén a javítószolgálat gondoskodik.

5.37 Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher. Az Eladó önkéntes jótállási vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

5.38 Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt az új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy az Áru az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül az Árut ki kell cserélnie.

5.39 Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

5.40 Kellékszavatossági jogok általános szabályai

Fogyasztónak nem minősülő Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. Használt Áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt Áru ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége. Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.

5.41 Termékszavatosság és Jótállás

A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak fogyasztónak minősülő vásárlót illet meg. Amennyiben az Eladó adott Áruhoz önként jótállás biztosít, ezt az Áru megvásárlása során külön jelzi. Amennyiben az Áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő vásárlókra is kiterjedő gyártói jótállást biztosít, azt közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni.

5.42 A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Név: Dr. Baranovszky György E-mail cím: ;

Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240. Telefonszáma: (1)-269-0703 Fax száma: (1)-269-0703 Név: dr. Csanádi Károly E-mail cím: Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

6. Egyéb rendelkezések

6.1 A szolgáltató a személyes adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében digitálisan tárolhatja.

6.2 A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az egyéb hatályos jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak. Amennyiben a jelen ÁSZF valamely rendelkezése eltérést nem engedő jogszabályi rendelkezést sért, az ilyen feltétel helyett a kötelező jogszabály rendelkezései irányadóak.

7.1 Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Erős-IT Kft. A logó jogtulajdonosa: Erős Dávid
A logó védjegy oltalom alatt áll.

8.1 Részleges érvénytelenség

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.

Az egyéni vállalkozás általános szerződési feltételeinek megtekintéséhez kattintson ide .